Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy i innowacje

Skąd się biorą produkty ekologiczne

„Skąd się biorą produkty ekologiczne” to ogólnopolski program edukacyjny dla przedszkoli opracowany przez Główny Inspektorat Sanitarny wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

Główne założenia programu:

 - zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
 - kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
 - propagowanie zdrowego stylu życia,
 - zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.

Zajęcia w programie „Skąd się biorą produkty ekologiczne” realizowane są poprzez wykorzystanie dedykowanej dzieciom publikacji i filmu animowanego „Skąd się biorą produkty ekologiczne”. Uczestnicy programu zrealizują zajęcia edukacyjne, podczas których nauczą się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.

Czyste powietrze wokół nas

Program „Czyste Powietrze Wokół Nas” realizowany jest od 2008 roku. Program jest dostosowany do dzieci w wieku 5-6 lat. Realizowany jest przez nauczycieli, wychowawców przedszkolnych oraz przez przedstawicieli środowiska przedszkolnego i szkolnego. Głównym celem Programu jest zwiększenie wiedzy rodziców w zakresie ochrony dzieci przed narażeniem na działanie dymu tytoniowego oraz kształtowanie świadomych, asertywnych postaw wśród dzieci dotyczących ochrony własnego zdrowia, w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi.

Program ma za zadanie:

 - Wykształcić umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.
 - Wykształcić umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego.
 - Zwiększyć wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.
 - Zwiększyć wrażliwość dzieci na miejsca, w których mogą być narażone na dym tytoniowy.

Państwowa Inspekcja Sanitarna podejmuje m.in. takie działania jak koordynowanie programów edukacji antytytoniowej dla przedszkoli i szkół. Jednym z takich programów jest program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym, ich rodziców i opiekunów „Czyste Powietrze Wokół Nas”.

Przedszkole Emocji - program rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci

Nowatorski program rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku przedszkolnym. Realizowany w pełni bezpłatnie, w publicznych przedszkolach i zaprojektowany tak, aby prawdziwie praktycznie zwiększać kompetencje emocjonalne dzieci.
Stworzony po to, aby zrealizować wizję przyszłych pokoleń dobrze zarządzających swoimi emocjami.

Każda z sesji warsztatowych Przedszkola Emocji zaprojektowana jest w oparciu o niezwykle wciągającą historię, stworzoną na potrzeby rozwoju konkretnej kompetencji emocjonalnej.

Podczas warsztatów dzieci są w pełni angażowane, biorą aktywny udział w dyskusjach, ćwiczeniach i dzielą się własnymi doświadczeniami. Poznają techniki zarządzania emocjami. Wielokrotnie je ćwicząc, budują dodatkowo nawyki ich efektywnego wykorzystywania.

Program zaprojektowany został przy merytorycznym wsparciu psychologów i ekspertów z firmy FPL.

Akademia Czyściocha

Czyściochowa akademia to program dzięki któremupomagamy kształtować u dzieci dobre nawyki higieniczne.

Dowiemy się jak:

  • pielęgnować i chronić skórę,
  • jak dbać o higienę jamy ustnej,
  • jak dbać o higienę nosa i ucha,
  • jak się kąpać i myć włosy,
  • jak korzystać z toalety,
  • jak dbać o higienę dłoni

Czyściochowa akademia organizowana jest w ramach programu Rossnę organizowanego przez firmę Rossman.

Kubusiowi Przyjaciele Natury

Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli oraz od 2019 roku również dla szkół podstawowych (klasy I-III) poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś.

Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat.  W tym roku po raz 17. dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych w całym kraju wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.

Dzieciaki Mleczaki

„Dzieciaki Mleczaki” akcja edukacyjno-informacyjna na temat mleka i jego przetworów, skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ich opiekunów oraz rodziców. Program jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Głównym celem akcji jest wzrost świadomości dzieci na temat roli mleka i produktów mlecznych w ich diecie. Organizatorzy, poprzez zabawę, chcą kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe już od najmłodszych lat i promować mleko jako napój nie tylko zdrowy, ale też bardzo smaczny. Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Polska Izba Mleka.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjno - Czytelniczy BAJKI - POMAGAJKI

Autorzy projektu: Sylwia Skirzewska i Małgorzata Szczepaniak – nauczyciele wychowania przedszkolnego.

Głównym celem bajkoterapii jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka.

Cele szczegółowe:

  • ✓ budowanie wiary we własne umiejętności, kształtowanie poczucia pewności siebie,
  • ✓ rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu i poza nim,
  • ✓ kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu,
  • ✓ kształtowanie postawy zaufania wobec pracowników policji, straży pożarnej, służby medycznej,
  • ✓ znajomość numerów telefonów alarmowych,
  • ✓ rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, współpracy w grupie,
  • ✓ budowanie pozytywnej samooceny dziecka, ✓ nabywanie umiejętności rozpoznawania podstawowych emocji tj. radość, lęk, smutek, złość, zaskoczenie
  • ✓ nabycie umiejętności nazywania przeżywanych przez dzieci emocji podstawowych i wyjaśnienie, dlaczego czuje się w taki, a nie inny sposób,
  • ✓ dostrzeganie wartości przyjaźni w życiu człowieka.

Realizacja projektu:

W każdym miesiącu nauczyciele realizują poszczególne zagadnienia:

WRZESIEŃ – wiara we własne siły, lęk przed przedszkolem

PAŹDZIERNIK – bezpieczeństwo w domu, lęk przed ciemnością

LISTOPAD – bezpieczeństwo poza domem, rozwiązywanie konfliktów rówieśniczych (kłótnia, agresja)

GRUDZIEŃ – umiejętność współpracy, akceptacja odmienności (spektrum autyzmu, mutyzm wybiórczy)

STYCZEŃ - lęk przed czymś nowym, lęk przed dentystą, lęk przed potworami i straszydłami

LUTY – samodzielność, niechęć do jedzenia, lęk przed odrzuceniem z powodu pojawienia się nowego członka rodziny (siostry, brata)

MARZEC –odmienność, „sztuka” przegrywania, lęk przed gryzoniami

KWIECIEŃ – kłótnia rodziców, rozwód, strata bliskiej osoby, lęk przed owadami

Ogólnopolska Kampania Społecznea #przytuldziecko

Adresatem kampanii są rodzice, osoby pracujące z dziećmi, a także ci, dla których dobro i rozwój dzieci są bliskimi wartościami. Kampania działa na rzecz dzieci, które coraz częściej padają ofiarą intensywnego trybu życia niesprzyjającego trosce o bliskość i rozwój emocjonalny. W ramach kampanii będziemy w naszym przedszkolu propagować jej idee oraz wykorzystywać w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Program wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025

W przedszkolu realizowany jest Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci pt "Nasze przedszkole" autorzy M. Kwaśniewska, W. Żaba - Żabińska

Przyjaciele Zippiego

Od października w naszym przedszkolu w grupie Piraci (dzieci sześcioletnich) realizowany jest projekt  "Przyjaciele Zippiego". Jest to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci w wieku 5-8 lat. Właścicielem licencji  jest angielska fundacja „Partnership for Children”. W Polsce, upoważnionym do upowszechniania programu  jest Centrum Pozytywnej Edukacji. Program „Przyjaciele Zippiego” uczy dzieci, jak radzić sobie ze swoimi uczuciami,  ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie.

Grant mBanku „Rośniemy z matematyką”

Do uczenia się matematyki trzeba być przygotowanym, a im wcześniej takie przygotowanie zostanie rozpoczęte, tym lepiej. Matematyka stoi w zasięgu możliwości każdego dziecka. Trzeba się tylko na nią uwrażliwić. Na czym polega uwrażliwienie na matematykę? Chodzi tutaj o takie poszerzanie zakresu doświadczeń dziecka, na bazie których będzie ono samo zdolne do dostrzegania związków, funkcjonowania w świecie regularności, do dostrzegania prawidłowości, do umiejętności uogólniania, schematyzowania, kodowania. Te umiejętności są niezbędną bazą do samodzielnego radzenia sobie z matematyką.

Chcąc pomóc naszym przedszkolakom w rozumieniu matematyki realizujemy projekt „Rośniemy z matematyką”. Taką możliwość do rozwijania u dzieci pojęć matematycznych dają nam kształty Numicon. Ćwiczenia z tymi klockami mają formę zabawy, odbywają się w ruchu, z wykorzystaniem wielu elementów manipulacyjnych. Numicon to klocki, które pomagają dzieciom przyswoić sobie pojęcie liczby. W centrum podejścia Numicon leży przekonanie, że poprzez manipulowanie klockami – dotykanie ich, patrzenie, dokonywanie obliczeń – dzieci nabywają pewności siebie, co będzie kluczowym wsparciem w późniejszej nauce.

Dlaczego Numicon? – ktoś zapyta…

Bo z nim łatwa jest matematyka.

Kolorowe kształty różnej wielkości

dają dzieciom wiele korzyści i przyjemności.

Przez gry i zabawy Numicon uczy dzieci,

który z klocków jest pierwszy, drugi, trzeci…

Uczy zależności między liczbami,

i poznawać liczby zmysłami.

Oczami wyobraźni dzieci liczby widzą,

potrafią też opisać co o nich wiedzą.

Z Numiconem rysują, budują, porównują,

mnożą, dzielą, dodają, odejmują.

Dzieci ćwiczą spostrzeganie wzrokowe

i przetwarzają je na schematy umysłowe.

Świetnie się bawią i wcale nie wiedzą,

z jaką ważną obcują wiedzą.

Z Numiconem nie straszna matematyka,

nawet dla małego smyka.